آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت عیادت وزیر ارشاد از «رضا رویگری» سریال «آکتور» از شبکه فرانسوی ـ آلمانی «آرته» سر در آورد! دورهمی هنرمندانه نسل جوان |  برپایی نمایشگاه نقاشی «پیرامون» در  گالری هنگام حضور در  جشنواره‌ها برای پیشرفت لازم است، ولی کافی نیست آواز پرنده‌های صبح (۲) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نشر در حوزه هنری خراسان رضوی|۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود کتاب خوب یعنی تراول! گزارشی از نمایشگاه گروهی «به رنگ زیارت» در نگارخانه رضوان سریال جدید «رخنه» از امشب پخش می‌شود (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیم «اخت الرضا» همزمان با میلاد حضرت‌معصومه(س) به خانه‌ها می‌آید + زمان پخش سریال «رخنه» به آنتن شبکه یک رسید + زمان پخش کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد بازگشت «۸۷ متر» کیانوش عیاری به تلویزیون «حمید نیلی» مدیرکل هنر‌های نمایشی شد یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
سرخط خبرها

دل در گرو سبزی و رویش داریم

  • کد خبر: ۲۱۳۵۲۳
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
دل در گرو سبزی و رویش داریم
گردنه سرو، بخش مرکزی، سوادکوه، مازندران! این برچسب تنها سنجاق یا دستاویزی است که بیننده را وصل می‌کند یا نگه می‌دارد در یک جغرافیای معلوم! عکس را حامد سرخی عکاس مازندرانی در زمستان ۹۸ در کوهپایه‌های بارانی و برفی مازندران ثبت کرده است.

حامد سرخی، عکاس مازندرانی، با یک مینی‌بوس روستایی با یک گروه شعبه سیار اخذ رأی همراه شده است و مسیر‌های پرپیچ‌و‌خم، خیس و کوهستانی، سخت، اما زیبای سوادکوه را بالا رفته‌اند و روستا‌های کوچک را سرزده‌اند تا رأی جمعیت بومیان کوهستان را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس جمع‌آوری کنند. گزارش تصویری سرخی، عکس‌های جالب توجه متعددی را از آدم‌ها و مناظر روستایی داراست. اما بین آن‌ها این عکس فارغ از آن برچسب روی صندوق، استعاره‌ای فراجغرافیایی دارد.

یک صندوق رأی تنها در جاده‌ای سنگلاخی که پشت آن کوهی ایستاده خودنمایی می‌کند. عکاس قصد داشته است در فضایی بدون سوژه انسانی توجه مخاطب را جلب کند بر اقلیم منطقه و صعب‌العبوری آن، اما عکس ضمن موفق بودن در این امر لایه‌های دیگری از زبان بصری و معنایی خود را نیز نشان می‌دهد و آن به دلیل شباهتی است که بین صندوق رأی و شمایل کوه وجود دارد. بافت کوه ترکیبی است از صخره زمخت، سبزینه‌های تازه روییده بر دامنه کوه و برف‌های یخ‌زده باقی‌مانده از انتهای زمستان.

به همین دلیل می‌توان این تنوع بافت را عاریت گرفت برای معنای صندوق رأی، انتخابات، تصمیم‌ها و تأثیرگذاری‌ها. همه شرکت‌کنندگان در انتخابات و افرادی که کاغذ‌های تا شده رأیشان توی صندوق است، به امید بهبود و منفعت جمعی منطقه و محدوده‌شان و در وسعتی کلان‌تر کشورشان رأی داده‌اند و انتخاب کرده‌اند. شاید آن شباهت اینجا معنا پیدا کند. انتخاب‌ها می‌توانند تبدیل به ترکیب متنوعی از منش‌ها و رفتار‌های منتخبان بشوند.

چنانکه قامت مجلسی که از آن یازده دوره می‌گذرد و در حال ورود به دوره دوازدهم است بی‌شباهت به این کوه نیست. در تمام این دوره‌ها گاهی بیشینه بافت با برف بوده، گاه با سنگلاخ و گاه با سبزینگی و طراوت، اما ترکیب هیچ‌وقت یکدست نبوده است. مردم البته، دل در گرو سبزی و رویش و آبادانی داشته و دارند و به همین امید هربار دست به انتخاب می‌زنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->